close


出自電影 伊麗莎白小鎮

BEST A
Claire:Down to the minute. You have five minutes to wallow in the delicious misery. Enjoy it, embrace it, discard it... and proceed.
在那個(你覺得失敗的)時刻,你可以用五分鐘徹底地沉醉在美麗的悲慘裡。享受它、擁抱它、丟棄它……然後繼續向前走。



BEST B
Claire:Do you want to hear my theory? 你想聽我的理論嗎?

Drew:Of course. 當然。

Claire:You and l have a special talent, and l saw it immediately. 你和我都有一種很特別的天份,我第一次見到你的時候就看出來了。

Drew:Tell me. 說說看。

Claire:We're the substitute people. 我們都是替代品。

Drew:The substitute people. 替代品……。

Claire:l've been the substitute person my whole life. l'm not an Ellen. l never wanted to be an Ellen. And l'm not a Cindy, either. Although Chucks love me. 我這一輩子都在當替代品。我不是Ellen,我也永遠不會想要當一個Ellen。而我也不是Cindy,雖然Chucks真的愛我。

Drew:l'm sure they do.

Claire:l like being alone too much. l mean, l'm with a guy who's married to his academic career. l rarely see him. And l'm the substitute person there. l like it that way. lt's a lot less pressure. 我太喜歡獨處了。我的意思是說,我和一個大學教授工作狂在一起,我和他很少見面,而我就是一個替代品,我也喜歡這種相處模式,這種模式要處理的壓力少太多了。

arrow
arrow
    全站熱搜

    fanalamer 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()